קישורים פנימיים הם גורם מאוד משמעותי עבור דירוג האתר – הם אמנם לא חזקים כמו קישורים חיצוניים, אבל גם חשובים לא פחות. על אותו עיקרון כמו בקישורים החיצוניים – הם יכולים להעביר "מיץ קישורים", ולעזור לגוגל להבין מהם העמודים החשובים יותר. הם תורמים לחוויית משתמש טובה יותר, לשיעור המרה גבוה יותר ולסריקת אתרים יעילה יותר, ואם בונים אותם בצורה טובה, הם יכולים גם לשפר את הדירוגים והביצועים של האתר באופן כללי.

מה זה בעצם קישור פנימי?

קישור פנימי מוביל לעמוד באותו אתר, להבדיל מקישור חיצוני שמוביל לעמוד באתר אחר. לרוב, הקישורים הללו משמשים עבור ניווט בתוך האתר, אך ישנן גם כמה דרכים להשתמש בהם עבור מטרות שונות של אופטימיזצית SEO. קישורים פנימיים הם גורם מאוד משמעותי – הם מסייעים להעביר תנועה לעמודים אחרים באתר, ולחלק את הכוח בניהם.

בניית היררכיית עמודים יעילה

בניית אסטרטגיה חכמה של קישורים פנימיים עוזרת גם לבנות היררכית עמודים יעילה. אם לדוגמא יש בבעלותכם אתר של ציוד לאופניים, שקיים בו עמוד עם מדריך להתאמת אופניים לרוכבים – תוכלו לקשר מעמודי המוצרים לעמוד המדריך, וברגע שגוגל יבין שיש הרבה קישורים שמפנים אליו, הוא יידע להתייחס אליו בתור עמוד בעל חשיבות רבה. ברגע שהעמוד יקבל מגוגל את הכוח הזה, תוכלו לקשר ממנו לעמודים אחרים, לחלוק איתם את הכוח שלו, ולשפר את הדירוגים שלהם.

הגולשים נשארים זמן רב יותר באתר

Bounce rate הוא אחד המדדים היותר משמעותיים שצריך להתייחס אליהם כשבודקים את ביצועי האתר, שכן זה הנתון שעוזר לנו להבין אם התוכן בעמודים מספיק איכותי ומעניין עבור הגולשים. המטרה העליונה היא כמובן להגיע לאחוזי Bounce rate כמה שיותר נמוכים, וגם כאן הקישורים יכולים לעזור לנו – ברגע שאנחנו נותנים לגולשים אפשרות לעבור למקורות מידע נוספים שיכולים להיות להם רלוונטיים, כך יש יותר סיכויים להאריך את מסע הלקוח שלהם באתר, וככל שמסע הלקוח יהיה יותר ארוך – כך גם אחוזי הנטישה יהיו יותר נמוכים.

יותר צפיות בעמודי האתר

קישור פנימי לא רק עוזר להפחית Bounce rate, הוא יכול גם להגדיל את כמות הצפיות בעמודי האתר – הקישורים מאפשרים לגולשים לנווט לעמודים אחרים, ומצמצמים מקרים של נטישה אחרי צפייה בעמוד אחד. ככל שהגולשים ישהו בעמודים ויתעניינו בתוכן, כך יש יותר סיכויים שהם ירצו לעבור לראות תכנים נוספים, והקישורים הפנימיים יעזרו להם למצוא את התכנים הנוספים האלו. בסופו של דבר – נוצר מעגל שבו מצטברות יותר צפיות לעמודים, בעקבות זאת נשלחים סיגנלים חיוביים למנועי החיפוש, ומכאן מתחיל שיפור הדירוגים שלהם בתוצאות.

העברת "מיץ קישורים"

קישורים פנימיים עוזרים להפצת כוח בין עמודים בתוך האתר – אם למשל העליתם עמוד תוכן חדש לאוויר, תוכלו להפנות קישורים לעמוד הזה מעמודים חזקים ומדורגים. הפעולה הזאת של הפניית קישורים מעמודים חזקים  אל עמוד חדש יכולה לעזור לסורקים של גוגל להגיע אליו, ולהוסיף אותו לאינדקס. הקישורים לא רק עוזרים באינדוקס עמודים חדשים, אלא גם עוזרים להעביר אליהם "מיץ קישורים", ומקדמים אותם בתוצאות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *