על פי נתוני סקר שנערך בסוף שנת 2015, ה-CMS (מערכת ניהול התכנים) הפופולארית בעולם היא וורדפרס, האחראית ל-25.4% מהאתרים הקיימים כיום ברחבי העולם ולמעל ל-76.5 מיליון בלוגים ואתרים מאז הפציעה ברשת. לצורך השוואה, על פי W3Techs, מספר המשתמשים בשתי מערכות מתחרות הוא קרוב למיליון משתמשים (דרופל), ו"לפחות" 1.23 מיליון על פי ההערכה (וויקס, אשר בנוגע לה המספרים המדויקים אינם ברורים, בגלל הצהרות סותרות). אם כן, מה הופך פלטפורמה אחת למבוקשת וגורם לאחרות לפגר בפער ניכר מאחוריה? ישנן לכך סיבות רבות, אותן ננסה להבין כעת.

ידידותיות לבונה

מערכות, תוכנות ואפליקציות ידידותיות למשתמש, גם אם מבחינת תכונותיהן הן "נחותות" ממתחרותיהן (מה שאיננו נכון במקרה של וורדפרס), תמיד תהיינה פופולאריות יותר מאחיותיהן עתירות התכונות, אשר פונות למקצוענים בלבד. זה אף הגיוני מבחינה סטטיסטית, מאחר ובכל תחום, פלח ההדיוטות וחסרי הידע תמיד יהיה גדול יותר מפלח המקצוענים בתחום. וורדפרס, מלכתחילה, פנתה לבלוגרים חסרי ידע בתכנות וסייעה להם לבנות במהירות ובקלות בלוג/אתרים יפים ופונקציונאליים, שאיכותם לא נפלה מהאתרים שנבנו בידי מתכנתים מקצועיים. אמנם, בתפעול השוטף פה ושם נדרש קצת ידע ב-HTML (הגדרת תגיות וכד'), אולם לרוב, מדובר בידע שטחי בלבד ובמידע שזמין ברשת בגיגול זריז, כך שעדיין – וורדפרס פונה לקהל הרחב.

גמישות והיצע רחב

כמות התבניות והתוספים שמציעה וורדפרס לבונים ולמקדמי אתרים היא עצומה והיא עדיין גדלה בכל יום. מתוך קרוב ל-48,000 התוספים שהיא מציעה למשתמשיה, ניתן למצוא פלאג-אין (תוסף) בכל תחום שתרצו: כאלה המיועדים להקלת הגלישה על הגולשים, כאלה המיועדים לתפעול שוטף של האתר, כאלה המיועדים לסייע לכם בקידומו במנועי החיפוש, כאלה המספקים לכם אנליטיקס על האתר. עם קרוב למיליארד וחצי הורדות (וגם כאן, המספרים גדלים בהדרגה) וקהילות תומכות בכל שפה אפשרית, זה לא מפתיע שוורדפרס צועדת בראש פלטפורמות בניית וניהול האתרים.

ידידותיות לגולש

אתרי וורדפרס נחשבים לקלים לגלישה בדיוק כפי שהם נחשבים קלים לבניה. היכולת לשנות ולהתחדש מביאה איתה גולשים רבים, השבים פעם אחרי פעם לאתר שהיה נוח להם לגלישה. היכולת לבנות תפריטים ידידותיים לגולש, המובילים אותו בקלות בין דפי האתר משאירים את הגולשים בתוך האתר ומאפשרים לו לשוטט שם באין מפריע וללא מכשולים.

קידום ידידותי למנועי החיפוש

כאן, אנחנו חודרים מעט עמוק יותר מתחת לפני השטח, מעבר לנוחות הבונה או הגולשים באתר. היות ולרוב, אנחנו בונים אתר "למטרה" כלשהי (למיתוג או עיצוב תדמית, למכירת מוצר או שירות, לחשיפה ללקוחות פוטנציאליים או שמירת קשר עם לקוחות קיימים), ליכולת קידומו במנועי החיפוש (ובעיקר, במנוע החיפוש הנחשב והקובע – גוגל) ישנה חשיבות מכרעת. גם כאן, לוורדפרס יש יתרון ניכר על המתחרות, מכיוון שהיא נחשבת ידידותית להפליא לקידום האתרים הבנויים עליה. הסריקה, האינדוקס וקידום האתר ודפיו, אשר בוויקס הינם קשים למנוע של גוגל, הופכים לקלים באופן מפתיע בוורדפרס, בגלל המבנה המיוחד של הפלטפורמה.

סרטון קצר מאת שמוליק דורינבאום (מתוך קורס קידום אתרים השלם של שמוליק דורינבאום)