קידום אתרים נכון פירושו לא רק להסתפק רק בידיעה "מיהו" קהל היעד שלך, אלא אף לדעת כיצד הוא צורך את התכנים שלו, מהם האביזרים שדרכם הוא גולש (מחשב נייח, טאבלט או טלפון חכם), מהן העדפות החיפוש שלו, וכיצד ניתן לדייק את הפניה אליו ככל שאפשר, על מנת לזכות באחוזי המרה גבוהים ככל שניתן. אי-שם במהלך שנת 2015, עבר אחוז הגולשים במובייל את מחצית מספרם של כלל הגולשים במכשירים השונים והגיע ל-52.7%, ובכך, הפך הטלפון הנייד, בעצם, לערוץ המוביל והמועדף לצריכת תכני אינטרנט על ידי הקהל הרחב.

מיהו הגולש המובילי?

באופן צפוי למדי, התנהגותם של גולשי המחשב הנייח או הטאבלטים לא שוכפלה במדויק כאשר הם עברו לגלישה במובייל, וניתן לראות מאפייני התנהגות שונים הדורשים שימת לב מיוחדת של בונים ומקדמי אתרים. בין התנהגויות אלה ניתן לאבחן תופעות ספציפיות בולטות למדי, לדוגמה: חוסר הסבלנות לאתרים איטיים – 50% ממשתמשי המובייל ינטשו אתר אינטרנט אם זמן טעינתו יעלה על 3 שניות, ו-60% מהם לא ישובו אליו יותר. אם עד כה האצת אתרים נחשבה להמלצה, כיום היא נחשבת לתנאי בסיסי עבור אתר, הרבה לפני שאנחנו מתחילים לדבר על קידומו.

איפה הכסף?

מנהגי הקניות של הגולשים במובייל עדיין מפגרים לעומת אלה המבצעים את קניותיהם דרך המחשבים הנייחים. כאן ניתן לראות, למשל, כי למרות נפח התעבורה הגדול שמייצר המובייל, אחוזי ההמרה שלו בחנויות אונליין נמוך יחסית: 8.52% מגולשי המחשב הנייח מבצעים פעולת הוספה לעגלת הקניות ו-2.78% ממירים לכלל רכישה, אבל אצל הרוכשים בגלישה מטלפון חכם, מדובר במספרים נמוכים בהרבה: 4.7% מבצעים את פעולת ההוספה לעגלה, בעוד רק 0.8% הופכים לקנייה ממשית. הבדל מהותי נוסף בין רוכשי הנייח לרוכשי המובייל: בעוד אחוז זניחת עגלות הקנייה באתרי רכישה אונליין בקרב גולשים ממחשב נייח עומד על כ-70%-75%, בגולשים ממובייל אחוז זה גבוה בהרבה יותר ועומד על כ-97% (!).

נוף קדומים או נוף קידומים?

גם מקומם של מנועי החיפוש אינו נפקד בגל השינויים ההתנהגותיים: מנועי חיפוש נחשבים כיום לנקודת ההתחלה של כ-48% מהגולשים ברשת מהמובייל וכ-70% מהחיפושים המתבצעים מסתיימים בפעולה מקוונת כלשהי, תוך פרק זמן של כשעה מאז ביצוע החיפוש. אין זה מפתיע כי גוגל, בעדכוני האלגוריתם שלה ובהכוונה ה"עדינה" שלה (שיטת המקל והגזר המפורסמת שלה שהתבטאה ב-Mobilegeddon 1 ו-2), מנתבת אתרים להתאמה טובה יותר לגלישה ממובייל.

מונחים כמו רספונסיביות ו-Mobile-Friendly Sites, בדיקות התאמה למכשירים שונים, מידע הנשאב מאפליקציות מאונדקסות המשמש כמקור נתונים לדירוג וכדומה, הפכו לחלק מהנוף הקידומי שלנו, במטרה הנכספת – למצב את האתר שלנו במקום גבוה ככל האפשר בתוצאות החיפוש. רוצים לדעת יותר על הביטויים הנ"ל? כנסו ללמוד את כל הנושאים במסגרת קורס קידום אתרים עם מרצה עם ניסיון של מעל לעשור עם המון דוגמאות, דו"חות ואף קבצים מסודרים ללמוד טוב יותר את התחום.