מעדכון אלגוריתם של גוגל אחד למשנהו, עולה חשיבותו של התוכן בקידום האתר ובקביעת דירוגו בתוצאות החיפוש. מאלגוריתם "טיפש" למדי, שידע לוודא רק את הימצאותו של תוכן כלשהו באתר (או חסרונו), הפך האלגוריתם של גוגל לחכם וגמיש יותר, כזה היודע לשרת את רצונה של גוגל ליצור רשת איכותית המכילה אתרים בעלי משמעות. לדגש ששמה גוגל על התוכן דווקא, ישנם אספקטים שונים ורבים הבאים לידי ביטוי בחשיבותו וביעילותו בעיני הגולשים האנושיים ובעיני הבוטים (עכבישי הסריקה והאינדוקס של גוגל), כאחד.

מהו תוכן איכותי וכיצד הוא מקדם את דירוג האתר?

השאלה "מהו תוכן איכותי בעיניה של גוגל?" הינה שאלה מהותית, כאשר אנחנו בוחנים את הקשר בין תוכנו של אתר לבין קידומו במנוע החיפוש שלה. אם כן, מהו תוכן איכותי?

תוכן מתעדכן – לעתים קרובות אנחנו פוגשים אתרים שבעבר נחשבו לאיכותיים ולברי-סמכא, אבל כיום אבד עליהם הכלח. באתרים העוסקים בתחומים המתעדכנים במהירות ובאופן שוטף (טכנולוגיה, למשל), יש צורך לרענן ולחדש את התכנים באופן קבוע ומתמשך. יש צורך לבדוק את הרלוונטיות של כל התכנים הקיימים באתר (מדריך לקונפיגורציה של ווינדוס 98SE, מישהו?), לארכב את הישנים (או להסירם מהאתר לחלוטין) ולהכניס במקומם תכנים חדשים, רלוונטיים ועדכניים.

תוכן מתמשך – כולנו אוהבים להיות קצת "במתח". לכן, חלוקת מאמר גדול וכבד למספר חלקים, שיפורסמו האחד אחרי השני ולא בבת אחת, יכולה לגרום לגולשים לשוב ולבקר באתר. לחלופין, היא גם יכולה לגרום לגולשים להירשם לניוזלטר של האתר (במידה שישנו כזה), על מנת לעקוב אחרי עדכונים ותכנים חדשים, לכשאלה יתפרסמו.

הפניה לתכנים דומים – כאשר אתם מפרסמים תוכן העוסק בנושא מסוים, תוכלו לקשר ממנו למאמרים נוספים העוסקים בנושא מזוויות אחרות שלו, לאפשר לגולש להגיע לתכנים אלה דרך תפריט עליון או צדי או דרך ה-Breadcrumbs. כל מעבר כזה מגדיל את זמן השהייה של הגולש באתר ומקנה לכם רושם של אתר מעניין ורציני, שיש לגולשים סיבה לשהות בו.

תוכן ייחודי – שכפול תכנים והעתקתם ממקורות אחרים נחשבים לאחד מה-No-No המוצהרים של האלגוריתם של גוגל. כבר עדיף אתר שסקציית המאמרים תהיה ריקה מתוכן ותכיל כתובית Under Construction, מאשר אתר מלא וגדוש בתכנים מועתקים ומשוכפלים.

תוכן אמיתי – גולשים מחפשים באתר מידע מועיל, תשובה לשאלה או מענה לבעיה שמטרידה אותם. תוכן אמיתי נחשב לתוכן מועיל, כאשר בתום קריאתו מרגיש הקורא שהוא למד משהו חדש, "הרוויח" משהו ולא בזבז את זמנו לשווא.

שילוב נכון וטבעי של מילות מפתח בתוכן – כולנו מודעים לצורך בשילוב מילות מפתח בטקסטים לצורך קידום האתר במנועי חיפוש. גם גוגל מודעת לכך שאנחנו מודעים, ולכן, שילוב מוגזם ועמוס של מילות מפתח בטקסט יגרום לכך שהתוכן ייחשב ללא איכותי ולא אמין (ובצדק) בעיני הבוטים וגם בעיני הגולשים.

לסיכום:

לתוכן, בעיניה של גוגל (אשר, כיום, מדמה/מחקה בעזרת הבוטים שלה את התנהגותם של הגולשים) ישנה חשיבות רבה. לכן תכנים איכותיים יהוו בסיס טוב לקידום אתר, בעוד תכנים מועתקים, סתמיים, גדושי מילות מפתח (או כל מוטציה תוכנית אחרת) יפגמו בדירוג שלו באופן משמעותי.

רוצים ללמוד יותר? כנסו למסגרת שלמה של קורס קידום אתרים בצורה איכותית עם שמוליק דורינבאום שייתן לכם הרצאות שלמות על כל התוכן שאפשר לקבל במסגרת הקורס. כנסו לקורס: http://seo101.co.il