למה צריך מחקר מילות מפתח?

נכון לסיום שנת 2015, אכלס העולם 3.26 מיליארד משתמשים באינטרנט (כ-40% מכלל אוכלוסיית העולם) ו-2.9 מיליארד חיפושים התבצעו מדי יום תוך כדי שימוש במנוע החיפוש של גוגל. כל אחד מאיתנו, בין אם הוא בעלים של אתר ובין אם לאו, יודע לדקלם בעל פה ומתוך שינה כי מילות המפתח הנכונות הן אלה הנמצאות בבסיס קידומו של כל אתר במנועי החיפוש, ובעיקר, במנוע החיפוש הנחשב באמת – גוגל. האמירה מוטמעת בנו עמוק כל כך, שכיום אנחנו מצהירים אותה ללא מחשבה, אבל האמת היא שגם אחרי מחשבה, למילות מפתח ולמחקר המגבש את הרשימה ישנו משקל ניכר בכל הקשור לנושא קידום אתרים בגוגל במנוע החיפוש וגם ביצירת הנראות והחשיפה שלו בעיני הגולשים האנושיים.

9 מתוך 10 גולשים משתמשים במנוע חיפוש על מנת לאתר מידע

על מנת לאמוד את חשיבותן של מילות המפתח לאתר, נתחיל בדוגמה קלילה: יש לכם אתר שמציע לגולשים מבחר סוגי נעלי ספורט לגברים, נשים וילדים, השקעתם בו מבחינה גרפית ותוכנית והאתר נראה מעולה. עד לפני כעשור, גרפיקה ותוכן היו די והותר (ואף יותר מכך) כדי להפוך אתר כזה ללהיט. אולם כיום, כאשר נוכחות ונראות ברשת הן שם המשחק – כל השקעת הזמן והכסף שלכם באתר תרד לטמיון אם לא תקדישו תשומת לב מיוחדת ל"מה" שמחפשים הגולשים.

כך שסביר להניח שהאתר שלכם, המוכר נעלי ספורט, פשוט לא ילך לאף מקום (תרתי משמע). הנושאים שאותם מחפשים הגולשים במנועי החיפוש, המתומצתים לכלל מילות המפתח, הם אלה שיביאו את הגולשים לאתר. המילים וביטויי המפתח שנשתלים באתר, במטרה להורות לגולשים ולמנועי החיפוש "היי אנחנו כאן, אצלנו תוכלו למצוא נעלי ספורט לילדים/ נעלי ספורט לנשים/ נעלי ספורט לגברים (וכן הלאה)", הם אלה שייצרו עבור האתר שלכם את הנראות הנדרשת, שכן הם יקשרו בין האתר הספציפי שלכם למילים שהוקלדו בחיפוש.

למה צריך מחקר מילות מפתח?

ידוע וברור כי גולשים מתרכזים בתוצאות החיפוש הראשונות שבדף התוצאות הראשון, ואינם טורחים להגיע לדף השני או השלישי. יתרה מכך, לפחות ב-50% מהחיפושים, הגולשים-המחפשים אינם טורחים אפילו לגלול את תוצאות החיפוש למטה, מעבר לאלה הנראות במסך המכשיר דרכו מבוצע החיפוש.

אם כך, כיצד ניתן להשתלב ולמקם את אתרכם בתוצאות אלה? כאן, מגיע לרשותכם מחקר מילות מפתח, התהליך המקצועי שמספק את הרמזים הנדרשים והמידע שמסייעים למצוא את מילות המפתח הנכונות ביותר לאתר ספציפי. מחקר מילות מפתח נכון יוכל לתת לנו את נפחו של כל חיפוש (אם נחזור לדוגמת אתר מכירת נעלי הספורט, למשל, נוכל לבדוק כמה גולשים חיפשו בגוגל "נעלי ספורט נייק" וכמה גולשים חיפשו "נעלי ספורט ירוקות") ועל פי תוצאותיו, נדע אילו ביטויים יובילו את מרב הגולשים (ואת עכבישי החיפוש, לא פחות חשוב) לאתר שלנו.

במסגרת קורס קידום אתרים תוכלו ללמוד בדיוק איך צריך לבנות מחקר מילות מפתח בהתאם לצרכים של הגולש יחד עם הצרכים של גוגל באותה מידה. על מנת לדעת אילו באמת היינו רוצים שיהיו באתר שלנו וכמובן אילו ביטויים היינו רוצים שיופיעו בתוצאות החיפוש.