בשיטות ה-SEO המודרניות, קישורים נכנסים נחשבים לאחד מהאלמנטים שכל מי שרוצה לקדם את אתרו במנוע החיפוש צריך להקפיד עליו. כמעט כל מאמר העוסק בקידום מזכיר את חשיבותם הרבה, אולם רק מאמרים מעטים יסבירו באמת איך זה עובד ולמה קישורים נכנסים כל כך חשובים לקידום האתר.

מהם קישורים נכנסים?

קישורים נכנסים הם קישורים ממקור חיצוני כלשהו (כאתר, בלוג, פורום או רשת חברתית) אשר מובילים את הגולש לתוך האתר שלכם. לעיתים, הם יגיעו כחלק נילווה לציטוט כלשהו ("אתר XXX טוען כי"), לצורך אישוש תיאוריה או הפרכתה לתמיכה בעמדה מסוימת, להפניה למוצר/שירות או להרחבת הידע ולקריאה נוספת בנושא שבו עסקו הפוסט או התגובות לו.

למה קישורים נכנסים חשובים לאתר?

משתי סיבות עיקריות מהותיות:

הראשונה: קישורים נכנסים חושפים את האתר ותכניו (או מוצריו) לקהל חדש, אשר לא בהכרח הכיר אותו קודם, ובכך, מעלה את רמת החשיפה שלו לגולשים האנושיים. דרך קישורים נכנסים אותם שותלים גולשים רגילים (שאינם מקדמי אתרים) יכול האתר לזכות בפרסום כן ואמיתי שאיננו ממומן (ולכן, יש לו גם משקל גדול יותר בעיניהם של גולשים אחרים מאשר לפרסום בתשלום).

השנייה: קישורים נכנסים יוצרים תנועה נכנסת נוספת לאתר, אשר מזוהה על ידי מנועי החיפוש ורומזת להם כי משהו מעניין מתרחש בו. ברגע שמזוהה פעילות כזו, מתחילה זחילת הבוטים (העכבישונים של גוגל) באתר לצורך גילוי ואינדוקס הדפים.

ועכשיו מה?

אמנם ניתן להביא את הבוט לאתר, אבל לא ניתן "להכריח" אותו לדרג את האתר ולמקם אותו במיקום הרצוי לנו בתוצאות החיפוש. ברור למדי כי הבאתם של הבוטים לאתר הינה רק שלב ראשון ובודד בתהליכי המכירה באתר.

בהחלט אפשר לעזור ולהקל על הבוטים לדרג את האתר גבוה יותר – הקלה כזו תיווצר על ידי בניית אתר מסודר, היררכיית עמודים נכונה, קישורים פנימיים באתר בין דפים רלוונטיים העוסקים בנושאים דומים, וכן הלאה. דוגמה מצוינת לאתר מסוג כזה הוא וויקיפדיה, אשר מרב הדפים בה מאונדקסים בגוגל כמעט בזמן אמת, בגלל בניה נכונה, המבוססת, בין השאר, על זווית ראיה "קידומית".

האם ערכם של כל הקישורים הנכנסים שווה בעיני גוגל?

בניגוד לרוח השוויון השורה כיום, גוגל מדרגת את הקישורים על פי קריטריונים שונים ואיננה מעניקה להם משקל שווה בדירוג האתר בתוצאות החיפוש. מאחורי שיטת הדירוג שלה עומד הרצון לזהות אתרים אשר משתמשים בדרכים שאינן כשרות (כתגובות ספאם המכילות קישור לאתרים הנשתלות ברשתות חברתיות, בבלוגים ובפורומים), ומטרתן לנפח את נתוני התעבורה אל האתר.

לכן, לדוגמה, 100 קישורים שהגיעו מאתרים שונים, "שווים" לאתר יותר מ-100 קישורים שהגיעו מאתר אחד, קישורים המובילים לדפים ותכנים שונים באתר "שווים" לו יותר מאשר קישורים המובילים אך ורק לדף אחד בודד ומסוים, וקישורים המתווספים בקצב ולאורך תקופת זמן, "שווים" בעיני גוגל יותר מקישורים המופיעים בפיקים נקודתיים.

רוצים ללמוד בצורה איכותית קידום אתרים? ללמוד מהם קישורים נכנסים / יוצאים (פנימיים / חיצוניים) בצורה מושלמת? כנסו ללמוד >> https://seo101.co.il מתוך קורס קידום אתרים שלם אשר יסביר לכם הכל על עולם ה-SEO בצורה מושלמת (עם דוגמאות, דו"חות וקבצים מוכנים)