אנחנו שומעים (ומשמיעים) תלונות וקיטורים רבים על הגזירות שגוגל מטילה, חדשות לבקרים, דרך עדכוני האלגוריתם שלה וההנחיות המחמירות שלה לבוני אתרים. אבל, האמת היא, שעם יד על הלב, מי מאיתנו היה מוכן להחליף את הריגוש שבקידום אתר אל מקומו בתחילת דירוג תוצאות החיפוש? את תחושת האתגר שבגיבוש אסטרטגיית SEO חדשה, אחרי שהקודמת הפכה ללא רלוונטית בעקבות העדכון האחרון?

SEO = רולטה?

גיבוש אסטרטגיית SEO איננו עניין של מה בכך: הוא נשען על ידע, על ניסיון וטקטיקות וגם, מאחר והאלגוריתם של גוגל נחשב לנעלם גדול במשוואה, בימים הראשונים שלאחר כל עדכון – הוא מלווה גם בהרבה מזל. אבל, היות ובקידום (השווה כסף) אנחנו עוסקים, אף אחד מאיתנו לא היה מהמר בעיניים עצומות על סוסים בלתי ידועים לו לגמרי. כאן, נכנסים לזירה כלי האנליטיקס השונים העומדים לרשותנו, וגוגל אנליטיקס בראשם.

למה אנליטיקס?

האנליטיקס הם סך כל הנתונים המתקבלים מניטור התעבורה באלמנט מפורסם מסוים (כדף באתר, אתר, מודעה, קמפיין וכד'). אם ניקח, כדוגמה, אתר המנוטר על ידי כלי אנליטיקס, נקבל נתונים המספקים לנו מידע מה הגולשים עושים בו, מאיזה מכשירים הם הגיעו, מהי תגובתם לתכנים השונים, כמה זמן הם שהו, בכמה דפים הם צפו, כמה מהם עזבו ותוך איזה פרק זמן ונתונים רבים נוספים, עליהם ניתן לבסס את אסטרטגיית הקידום שלנו. לדוגמה, במידה ונגלה כי אחוז ההמרות במשפך היעד, בחיתוך עם נתוני הגולשים במובייל אינו גבוה, זה יכול לרמוז לנו כי המסר שאנחנו מנסים להעביר עובר פחות טוב (או שאיננו עובר בכלל) לגולשים מטלפון נייד  בעוד שלגולשים ממחשב נייח הוא עובר כפי שרצינו. נתון כזה יכול לגרום לנו לשנות את אסטרטגיית ה-SEO ולחדד את הפניה לגולשים מטלפונים חכמים.

למה דווקא גוגל אנליטיקס?

ישנם כלי אנליטיקס נוספים בשימוש, אבל נראה, כי רוב המקדמים המקצועיים ובעלי האתרים המקדמים בעצמם את אתריהם, מעדיפים דווקא את הכלי שגוגל מעמידה לרשותם. הסיבות לכך הן רבות ושונות: התממשקותו של גוגל אנליטיקס עם כלים אחרים של גוגל (למשל, גוגל אדוורדס), הדוחות והפילוחים הרבים שמעמיד הכלי לרשות המשתמשים, הממשק הגמיש שלו, וגם, הסברה הנשמעת מידי פעם, כי מאחר ומדובר בכלי שהוא מבית גוגל, הנתונים הספציפיים הנמדדים על ידו הם הנתונים המשמעותיים, על פיהם גוגל מדרגת את תוצאות החיפוש שלה (הקריטריונים באלגוריתם של מנוע החיפוש).

לסיכום:

SEO באפילה, ללא נתונים אשר מספקים לנו פידבקים על הצלחה או אי הצלחה, ללא רמזים וטסטים המכוונים אותנו לאסטרטגיה המתאימה, איננו SEO כלל, הוא משחק ברולטה בשיטת ה"מצליח", היום הוא עשוי לעבוד, מחר – הוא עלול שלא. נכון, יכול להיות שאתם מהמרים מטבעכם, אבל כאשר מדובר בקידום ובפרסום, רצוי מאד שיהיו בידיכם כל הנתונים המהימנים והעדכניים, שיסייעו לכם בגיבוש אסטרטגיית ה-SEO הנכונה עבורכם. לשם כך, תוכלו להיכנס לקורס קידום אתרים שלנו וללמוד את מה שצריך על מנת להגיע לתוצאות המקסימליות בכל הנוגע ל-SEO.

לעמוד הבית של הקורס: http://seo101.co.il