יונק דבש, פינגווין, יונה, אופוסום ופנדה – נראה, כי עדכון אלגוריתמי מנוע החיפוש של גוגל יצר גן חיות שלם מלא ותוסס אצל המקדמים ובעלי האתרים. אבל, בעצם, מה איכפת לנו בכלל מגוגל ומהעדכונים שלה? שגוגל תעדכן מה שהיא רוצה, למה זה נוגע לנו ולמה אנחנו כוססים ציפורניים בצפייה לעדכון הבא ולהשפעותיו עלינו? על האתרים שלנו? על הגולשים?

ארבע עובדות שחייבים לזכור בקשר לגוגל

על מנת להבין את המקום שתופסת גוגל בחיינו, משקלו של מנוע החיפוש שלה והשפעת עדכוני האלגוריתמים על האתרים ברשת, יש צורך לציין מספר עובדות משמעותיות:

*אם ברצונכם לדעת יותר על האלגוריתם של גוגל ואיך הוא קשור לקידום אתרים, כנסו ללמוד את הקורס המלא של קידום אתרים עם שמוליק דורינבאום ודעו הרבה יותר מכל מקדם שחושב שניצח את גוגל רק בגלל שהשיג 4 קישורים החודש. בהצלחה.

למתרעמים על "חוסר הדמוקרטיה" המצוי, לכאורה, בפעולותיה של גוגל, נוכל להזכיר כי גוגל יכולה להרשות לעצמה לנהוג כך, שכן מנוע החיפוש שלה נחשב למנוע החיפוש המוביל בעולם (עם כ-2.9 מיליארד חיפושים המתבצעים דרכו בכל יום) ואתר Google נחשב לאתר הפופולארי ביותר בעולם (האתרים הבאים אחריו בדירוג הפופולאריות לפי תעבורת הגולשים הם פייסבוק ויו-טיוב). כך שמי שרוצה לשחק במגרש המשחקים של גוגל, בהחלט חייב לעשות זאת לפי הכללים שהיא קבעה.